Customer Feedback
Feedback Analytics
 

Waarom we voedingssupplementen
nodig hebben.

Het Nederlands Voedingscentrum adviseert ons om gevarieerd en gezond te eten. Als maatstaf wordt genomen: 2 ons groente en 2 stuks fruit per dag. Als dat je lukt, zou je geen voedingssupplementen nodig hebben, omdat je alle noodzakelijke vitamines en mineralen in voldoende mate binnenkrijgt.

Natuurlijk juichen wij, als Gerstegras.nl, het advies om voldoende groente en fruit te eten, alleen maar toe.
De vraag is echter, naast het feit dat veel Nederlanders niet eens toekomen aan 2 ons groente en 2 stuks fruit per dag, of deze maatstaf inderdaad toereikend is.

We schetsen voor u de ideale situatie:
Als we elke dag alle tijd en alle mogelijkheden zouden hebben om 3 biologisch uitgebalanceerde en voedzame maaltijden te eten, in een volledig rustige en schone omgeving, zonder stress, dan zouden we hier misschien genoeg aan hebben.
In werkelijkheid echter, leeft niet iedereen op deze manier. We eten niet altijd gezond, en al helemaal niet 100% biologisch, de lucht is niet zuiver, het leven brengt stress met zich mee.

Voedsel is niet meer wat het was
Het voedsel dat wij vandaag de dag eten is niet meer zo voedzaam als 100 jaar geleden. Een onderzoek, uitgevoerd door de Universiteit van Texas, heeft aangetoond dat het calcium-, riboflavine-, vitamine C-, ijzer-, kalium- en eiwitgehalte in groenten en fruit aanzienlijk verminderd is sinds 1950. Kunstmest, vervuiling en uitgeputte grond zijn een paar factoren die bijdragen aan het verminderde nutriŽntengehalte in ons huidige voedsel.

We leven niet meer zo eenvoudig als vroeger. Er zijn maar weinig mensen die nog hun eigen vee slachten voor consumptie. Niet iedereen eet zelfverbouwde groente uit eigen tuin. Het fruit en de groenten die wij eten kan weken oud zijn als het in ons winkelwagentje belandt. Fruit wordt vaak geplukt als het nog onrijp is en wordt voor consumptie kunstmatig gerijpt d.m.v. ethyleengas. Dit proces heeft een negatieve invloed op de voedingswaarde van het product doordat het niet de kans krijgt om de nutriŽnten te ontwikkelen, wat wel gebeurt bij zongerijpte groenten en fruit. Het gaat hierbij vooral om krachtige antioxidanten zoals anthocyaninen, polyphenolen en carotenoÔden.

Toonaangevende medische tijdschriften adviseren, na 50 jaar onderzoek, volwassenen om een voedingssupplement te nemen naast de dagelijkse maaltijden.
De ‘New England Journal of Medicine’ en de ‘Journal of the American Medical Association’ concluderen dat:

  • De meeste mensen niet de optimale hoeveelheid vitaminen binnenkrijgen via hun normale voeding
  • Onvoldoende inname van verschillende vitamins wordt gekoppeld aan chronische ziekten. Bijvoorbeeld, een te laag gehalte aan foliumzuur, vitamine B6 en B12 zijn risicofactoren voor hart- en vaatziekten, neurale afwijkingen en darm- en borstkanker.
  • Een tekort aan calcium en Vitamine D kan bijdragen aan osteoporose en botfracturen.
  • Onvoldoende inname van vitamine A, E en C (de antioxiderende vitaminies) kan het risico van verschillende chronische ziekten verhogen. Het onderzoek laat ook zien dat: ‘de meeste mensen niet de optimale hoeveelheid van alle vitaminen en mineralen door maaltijden binnenkrijgen….het blijkt daarom verstandig voor volwassenen om supplementen te nemen’.  


De feiten
Wij hebben voor u een aantal feiten op een rijtje gezet en oordeelt u zelf of u denkt iets extra’s nodig te hebben.

  • Overvoerd en ondervoed
    Een ongezond voedingspatroon kan niet alleen leiden tot het zichtbare overgewicht, hart- en vaatziekte en diabetes, maar draagt ook bij aan allerlei verschijnselen die niet direct gerelateerd worden aan een tekort aan nutriŽnten. Denk hierbij aan chronische vermoeidheid, herhaaldelijke infecties, concentratieproblemen, irritaties, depressie, spierzwakte, slapeloosheid en algehele malaise.
     
  • Bewerkt voedsel
    Veel van ons voedsel komt op een of andere manier bewerkt op tafel te staan. Dit kan zijn door verhitten, licht, zuurstof, bestralen, persen, vermalen of vriesdrogen. Dit zorgt ervoor dat veel kwetsbare voedingsstoffen verloren gaan.
    De meeste groenten worden door ons gekookt. Maar, hoe langer je voedsel kookt, hoe minder voedingsstoffen erin blijven. Rauw voedsel bevat dus veel meer nutriŽnten dan gekookt voedsel. Natuurlijk kun je sommige voedingsmiddelen gewoon niet rauw eten, zoals granen en rijst, maar ook als je rijst te lang laat koken, gaan er nutriŽnten verloren.

    Daarnaast wordt door de voedselindustrie chemische stoffen aan voedingsmiddelen toegevoegd om het langer te kunnen bewaren. Een verlengde bewaarperiode gaat echter ten koste van de kwaliteit van de voedingsstoffen. Zelfs verse groente en fruit wordt behandeld om het vers en rijp te laten lijken. Wat gezond lijkt, hoeft dus helemaal niet zo gezond te zijn.
     
  • Bestraald voedsel
    Voedsel dat blootgesteld wordt aan gammastralen of rŲntgenstralen kan langer bewaard worden. Ook worden micro-organismen vernietigd, voorkomt het ‘uitlopen’ (van b.v. aardappels) en vertraagt het rijpingsproces. Sommige vleessoorten, kip en groenten zijn bestraald. Het probleem van bestraling is, dat essentiŽle voedingsstoffen, vooral anti-oxidanten en in olie oplosbare vitaminen worden vernietigd. De verpakking van een product vermeldt niet of het bestraald is of niet.
     
  • Chronische stress
    Langdurig onder stress functioneren, kan een zodanig deel van jezelf worden dat je het niet eens meer merkt. Het probleem is dat je lichaam het wel merkt. Het put je  uit en zuigt alle energie en reserves uit je lichaam. Chronische stress produceert bovendien hormonen die een langdurig verzwakkend effect op je lichaam hebben. Dit versnelt het ouderdomsproces en leidt tot chronische, degeneratieve ziekten.
    Voedingssupplementen verminderen de schadelijke effecten van chronische stress.
     
  • Levensstijl
    Jouw levensstijl bepaalt je behoefte aan supplementen.
    Niet alleen je eetpatroon, maar ook de mate van bewegen bepaalt hoeveel en welke supplementen je nodig hebt. Jouw levensstijl nu bepaalt jouw gezondheid later.
    Meer informatie over levensstijl vindt u onder: ‘gezonde cellen = een gezond lichaam
     

Conclusie
Door wereldwijde vervuiling en afbraak van de kwaliteit van ons voedsel, is het moeilijk voor te stellen dat iemand geen voedingssupplementen nodig heeft. Daarnaast kampen veel mensen met gezondheidsproblemen, waardoor het gebruik van supplementen aan te raden is. Volgens Dr. Hagiwara, ontdekker en ontwikkelaar van gerstegraspoeder is de grootste bedreiging voor onze gezondheid een gestage vermindering van de natuurlijke groene kracht in onze dagelijkse voeding en een vervanging met andere voedingsstoffen van twijfelachtige voedingswaarde. De toegevoegde waarde van gerstegras (Aim Barleylife®) is daarom dat uw lichaam niet alleen alle nodige vitaminen en mineralen binnenkrijgt, maar daarnaast ook de levende enzymen, chlorofyl en fytochemicaliŽn die niet in gekookt voedsel voorkomen.

Compleet voedsel als supplement – het beste dat er is!
Traditionele multivitaminepreparaten zijn samengesteld uit stoffen die in de natuur nooit in die combinatie voorkomt. Er bestaat geen ‘super-vitaminepil’ die alle nutriŽnten bevat die wij nodig hebben. De natuur voorziet in onze behoefte in diverse soorten voedsel. De nutriŽnten die in planten gevonden worden werken in synergie met elkaar en de waarde hiervan kun je niet in een tabletje stoppen. Daarnaast kunnen deze supplementen meer kwaad dan goed doen doordat ze onze stofwisseling uit balans brengen.

Compleet voedsel als supplement, zoals AIM BarleyLife, is geconcentreerde natuurlijke voeding, die je lichaam voorziet in de nodige vitaminen, mineralen en eiwitten. Deze nutriŽnten zijn aanwezig in precies de juiste verhouding, wat dit product zo uniek maakt.

 

terug naar boven

terug

terug naar veelgestelde vragen

 “De nutriŽnten die in planten gevonden worden werken in synergie met elkaar en de waarde hiervan kun je niet in een tabletje stoppen.”